perjantai 17. toukokuuta 2013

Sijoitusblogi 1-vuotias!



Ensimmäinen vuosi tätä blogimatkaa on tullut täyteen. Vuoden aikana kirjoitin 67 blogimerkintää, joskin viime aikoina into on hieman hiipunut, koska olen löytänyt Twitterin. Se on osoittautunut erinomaiseksi työkaluksi skreenaukseen ja tiedonhakuun.

Blogikirjoittelu tulee jatkumaan edelleen, sillä olen huomannut epäkohtia omissa fiilispohjaisissa analyysissä kun asiaa olen tekstiksi muokannut. Lisäksi vanhojen merkintöjen kaivaminen on ollut metkaa; palaaminen omiin ajatuksiin on ollut juuri sitä päiväkirjamaista ajatuksenvirtaa, mitä haluankin. 

Johtuen viime viikkojen rajuista muutoksista salkussa olen entistä varmempi siitä, että ulkoisten suuren osan salkustani aikanaan kvanttimallin vietäväksi. 

Tulevan vuoden teema on turvallisempi kasvu. Tästä tähän. 

4 kommenttia:

  1. Tarkoittaako ulkoistaminen, että aiot sijoittaa kvanttirahastoon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on käynyt myös mielessä, varsinkin jos löytyy poikkeuksellisen pätevän oloinen salkunhoitaja.

      Toki jokin ostettu palvelu backtestattuine malleineen voi tulla kyseeseen siten, että sijoituspäätös jää vielä itselleni.

      Poista
  2. Onnittelut helteiseltä Kainuunmereltä!


    Lainaus: "olen huomannut epäkohtia omissa fiilispohjaisissa analyysissä kun asiaa olen tekstiksi muokannut. Lisäksi vanhojen merkintöjen kaivaminen on ollut metkaa; palaaminen omiin ajatuksiin on ollut juuri sitä päiväkirjamaista ajatuksenvirtaa, mitä haluankin..."

    Tuo on juuri bloggaamisen ydin, ääneen ajatteleminen. Kireitä siimoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Helteethän tässä hemmottelivat :)

      Tietäisin paljon asioita mitä tekisin sijoittamiselleni, jos nyt olisi ensin riittävästi pääomaa sen tekemiseen.

      Poista